Ułatwienia dostępu
Fundacja FLOW w dniu 01.05.2024r. rozpocznie realizację projektu „Droga do sukcesu” nr projektu FELU.08.01-IP.02-0073/23. Projekt realizowany jest na terenie województwa lubelskiego Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa, Priorytet VIII Zwiększenie spójności społecznej programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.05.2024r. do 28.02.2025r.
Cel główny projektu: Cel główny projektu: zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz wzrost aktywizacji społecznej i zawodowej 21 osób biernych zawodowo, powyżej 18rż (16K,5M), zamieszkujących na terenie województwa lubelskiego (w rozumieniu KC), w tym osób lub rodzin wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (min. 10UP) oraz osób z niepełnosprawnościami (min. 10UP) poprzez realizację kompleksowego programu aktywizacji wykorzystującego instrumenty aktywizacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej oraz zdrowotnej od 01.05.2024 do 28.02.2025r.
Grupa docelowa: wsparciem zostanie objętych 21 osób biernych zawodowo (16K,5M), powyżej 18rż,
zamieszkujących na terenie województwa lubelskiego (w rozumieniu KC), w tym:
-100% osób biernych zawodowo (16 kobiet, 5 mężczyzn);
– minimum 16 osób to kobiety (minimum 75% Uczestników Projektu);
– minimum 10 osób z niepełnosprawnościami [w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.97r.o rehabilitacji zawodowej i społeczne oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z ustawą z dnia 19.08.94r. o ochronie zdrowia psychicznego] i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne);
– minimum 10 osób wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne).
Zakres wsparcia:
W ramach projektu będą prowadzone następujące zadania:
Zadanie 1 – Diagnoza potrzeb z utworzeniem Indywidualnej Ścieżki Reintegracji:
Wsparcie w ramach projektu zostanie poprzedzone identyfikacją potrzeb każdego/ej Uczestnika/czki Projektu, w tym m.in. poprzez diagnozowanie potrzeb szkoleniowych, możliwości doskonalenia zawodowego oraz opracowaniem dla każdego/ej Uczestnika/czki Indywidualnej Ścieżki Reintegracji.
· Diagnoza potrzeb indywidualne spotkania z doradcą zawodowym śr.2 spotkania po śr.1,5 godziny (śr.3h/ osobę)
· Diagnoza potrzeb indywidualne spotkania z psychologiem śr.1 spotkanie po śr.2 godziny (śr.2h/ osobę)
Zadanie 2 – Instrumenty aktywizacji społecznej – Life coaching i pomoc prawna:
· Life coaching – spotkania indywidualne śr. 5 spotkań po śr.1,5-2godziny, wg potrzeb (śr.9h/ osobę)
· Poradnictwo prawne – spotkania indywidualne z prawnikiem śr.3 spotkania po śr.1 godzinie wg potrzeb (śr.3h/ osobę)
Zadanie 3 – Instrumenty aktywizacji zawodowej – Doradztwo zawodowe:
· Spotkania indywidualne z doradcą zawodowym śr.5 spotkań po śr.1 godzinie, wg potrzeb (śr.5h/ osobę)
Zadanie 4 – Instrumenty aktywizacji zdrowotnej – Pomoc specjalisty w specyficznych problemach jednostkowych
· Pomoc specjalisty w specyficznych problemach jednostkowych śr.7 spotkań po śr.1godzinie, wg potrzeb (śr.7h/osobę)
Wybór specjalisty w zależności od potrzeb Uczestnika/czki Projektu zgodnie z utworzoną Indywidualną Ścieżką Reintegracyjną na etapie diagnozy. Działania będą miały charakter diagnostyczny/ profilaktyczny. W przypadku specyficznych problemów jednostki wsparcie np. dietetyk, fizjoterapeuta, terapeuta środowiskowy, psychoedukacja wg potrzeb.
Zadanie 5 – Instrumenty aktywizacji edukacyjnej – Szkolenie zawodowe
Szkolenia zawodowe – Wybór szkolenia na etapie realizacji projektu z uwzględnieniem sytuacji każdego/ej Uczestnika/czki i zgodny ze zdiagnozowanymi potrzebami/ potencjałem/ możliwościami każdego/ej Uczestnika/czki, określonymi w Indywidualnej Ścieżce Reintegracyjnej, a także z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb na określone kwalifikacje i umiejętności na lokalnym rynku pracy. Szkolenia zawodowe kończą się egzaminem i dokumentem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji (wymiar szkolenia śr. 96h dla Uczestnika). Uczestnicy projektu otrzymają podczas szkolenia zawodowego wyżywienie, stypendium szkoleniowe, materiały/podręcznik, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, certyfikat, oraz zostaną objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW.
Zadanie 6 – Instrumenty aktywizacji zawodowej – Pośrednictwo pracy:
· Indywidualne spotkania z pośrednikiem pracy śr.5 spotkań po śr.1godzinie częstotliwość: przed/w trakcie/ po stażu, wg potrzeb (śr.5h/osobę).
Zadanie 7 – Staż zawodowy:
Staże zawodowe (3 miesiące) dla 21 Uczestników/czek Projektu. Staż odbywać się będzie przez 3 miesiące, maksymalnie 5 dni w tygodniu, 8 godz./dzień łącznie 40 godz. tygodniowo, w przypadku osób niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i znacznym 5 dni w tygodniu, 7 godz./dzień, łącznie 35 godz. tygodniowo. Liczba godzin pracy Uczestnika/czki Projektu będzie zależała od stopnia niepełnosprawności. Uczestnicy/czki otrzymają stypendium stażowe w wysokości 1 790,28 zł netto/brutto za cały przepracowany miesiąc stażu. Staż odbędzie się na podstawie trójstronnej umowy między Uczestnikiem/czką Projektu, Pracodawcą (podmiot przyjmujący na staż) i Wnioskodawcą (umowa będzie określać m.in. program stażu, dane opiekuna stażu, okres realizacji stażu). Uczestnikom/czkom zostaną zapewnione badania lekarskie przed stażem. Stażyście po każdym przepracowanym pełnym miesiącu stażu przysługują 2 dni wolnego. Stażysta, który przekroczy łącznie 70 dni usprawiedliwionej nieobecności (zwolnienie lekarskie, urlopy, weekendy i święta) na stażu może zostać skreślony z listy Uczestników/czek projektu. Każda ze stron umowy trójstronnej ma prawo do jej rozwiązania na warunkach zawartych w umowie. Na zakończenie pracodawca wystawi opinię ze stażu.
Projekt zakłada realizację wskaźników:
1. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – ogółem 7 osób
2. Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu – ogółem 10 osób (8 kobiet/2mężczyzn)
3. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – ogółem 16 osób (13 kobiet/ 3mężczyzn)
4. Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu – ogółem 21 osób (16 kobiet/ 5 mężczyzn)
Biuro projektu: ul. Szewska 6, 20-086 Lublin
Biuro projektu dostosowane architektonicznie do osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Możliwość skorzystania z usług dostępowych np. tłumacz języka migowego, asystent osoby z niepełnosprawnością lub inne w zależności od potrzeb osób zgłaszających.
Kontakt
Tel. 572 874 113,
e-mail: [email protected]
Wartość projektu: 503 208,83 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 471 078,83 PLN
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
www.mapadotacji.gov.pl
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
18.12.2024r.
W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia składamy wszystkim najserdeczniejsze życzenia! Zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt.
21.10.2024r.
Informujemy, że w dniu:
24.09.2024r.
Informujemy, że rekrutacja do projektu „Droga do sukcesu” nr FELU.08.01-IP.02-0073/23 została zakończona.
28.08.2024r.
Informujemy, że w dniu:
19.07.2024r.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 572 874 113 lub w biurze projektu pod adresem ul. Szewska 6, 20-086 Lublin.
28.06.2024r.
Informujemy, że nadal trwa rekrutacja do projektu „Droga do sukcesu” nr FELU.08.01-IP.02-0073/23
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 572 874 113 lub w biurze projektu pod adresem ul. Szewska 6, 20-086 Lublin.
23.05.2024r.
Informujemy, że nadal trwa rekrutacja do projektu „Droga do sukcesu” nr FELU.08.01-IP.02-0073/23
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 572 874 113 lub w biurze projektu pod adresem ul. Szewska 6, 20-086 Lublin.
30.04.2024r.
Informujemy, iż dnia 01.05.2024r. Fundacja FLOW rozpoczyna realizację projektu „Droga do sukcesu” nr FELU.08.01-IP.02-0073/23.
Zapraszamy do udziału w projekcie osoby bierne zawodowo, powyżej 18 roku życia, zamieszkujące na terenie województwa lubelskiego, w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Rekrutacja do projektu.
Informacje ogólne
1. Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zachowaniem zasady równości kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawościami, bezstronności i przejrzystości. Rekrutacja będzie prowadzona na jednakowych zasadach dla wszystkich osób bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
2. Rekrutacja będzie otwarta, prowadzona na terenie województwa lubelskiego w trybie ciągłym od 01.05.2024r. do 30.06.2024r. lub do momentu zrekrutowania grupy docelowej projektu.
3. Za wyłonienie Uczestników/czek Projektu odpowiada Komisja Rekrutacyjna w składzie:
· Koordynator projektu,
· Specjalista ds. rozliczeń.
4. Dokumenty wymagane od Kandydatów na Uczestnika/czkę Projektu w procesie rekrutacji:
· Formularz zgłoszeniowy wraz z podpisanym regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,
· Oświadczenie potwierdzające spełnienie kryteriów kwalifikowalności;
· Oświadczenie/ Zaświadczenie potwierdzające status na rynku pracy (dla osób zarejestrowanych w urzędzie pracy dodatkowo zaświadczenie z Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej);
· Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub potwierdzenie wygenerowane z PUE ZUS o statusie na rynku pracy;
· Zobowiązanie do przekazania informacji na temat sytuacji po opuszczeniu projektu;
· Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub inny dokument potwierdzający stan zdrowia/ opinia/ zaświadczenie wydane przez lekarza – jeśli dotyczy;
· Formularz usprawnień – jeśli dotyczy;
· Oświadczenie o przesłankach wykluczenia społecznego – jeśli dotyczy;
5. Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą w siedzibie Biura projektu przy ul. Szewskiej 6 w Lublinie oraz na stronie internetowej: http://fundacjaflow.viamedline.pl/projekty-unijne, u komisji rekrutacyjnej. Dokumenty będą również przekazywane Kandydatowi/ce na życzenie lub pocztą. Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia kompletu poprawnie i czytelnie wypełnionych dokumentów wymienionych w §4 ust. II Kryteria uczestnictwa w projekcie, pkt. 2 osobiście do Biura Projektu lub przesłania ich pocztą tradycyjną/ mailowo (oryginał dostarczony najpóźniej w pierwszym dniu wsparcia). Możliwość odbioru dokumentów rekrutacyjnych przez kadrę projektu. Pomoc Kandydatom/kom, w tym w szczególności osobom niepełnosprawnym w wypełnieniu dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci/tki mają możliwość jednokrotnego uzupełnienia braków w dokumentach.
Kryteria uczestnictwa w projekcie
1. Profil Uczestnika/czki Projektu:
Projekt jest skierowany do 21 osób biernych zawodowo (16K,5M), powyżej 18rż, zamieszkujących na terenie województwa lubelskiego (w rozumieniu KC), w tym:
– 100% osób biernych zawodowo (16 kobiet, 5 mężczyzn);
– minimum 16 osób to kobiety (minimum 75% Uczestników Projektu);
– minimum 10 osób z niepełnosprawnościami [w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.97r.o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z ustawą z dnia 19.08.94r.o ochronie zdrowia psychicznego] i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne);
– minimum 10 osób wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne).
Uczestnik projektu to osoba fizyczna, bezpośrednio korzystająca z interwencji EFS+. Projekt zakłada preferencję w rekrutacji dla osób lub rodzin wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z obszarów objętych programem rewitalizacji woj. lubelskiego.
2. Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest:
a) spełnienie wymogów formalnych.
b) zapoznanie się z niniejszym regulaminem oraz złożenie kompletu wymaganych dokumentów listownie, elektronicznie, osobiście w siedzibie Biura Projektu przy ul. Szewskiej 6 w Lublinie (pon.-pt. 8.00-16.00)
c) pozytywne zakwalifikowanie przez Komisję Rekrutacyjną.
3. Złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu. O zakwalifikowaniu decyduje Komisja Rekrutacyjna.
Etapy rekrutacji do projektu
ETAP I – Ocena formalna tj.:
– ocena spełnia/nie spełnia kryteriów udziału w projekcie; w sytuacji braków Uczestnik/czka dostanie jedno wezwanie do uzupełnienia dokumentów).
ETAP II – Ocena merytoryczna tj. weryfikacja:
– formularza zgłoszeniowego
– oświadczenia potwierdzającego spełnienie kryteriów kwalifikowalności do udziału w projekcie. Warunki kwalifikowalności UP: spełnienie kryteriów kwalifikowalności uprawniających do udziału w projekcie, uzyskanie danych o osobie o których mowa w Załączniku nr 1 do rozporządzenia EFS+ tj. m.in. płeć, status na rynku, wiek, wykształcenie, potrzebnych do monitorowania wskaźników kluczowych oraz prowadzenia ewaluacji.
– innych dokumentów o których mowa w §4 ust. II Kryteria uczestnictwa w projekcie, pkt. 2 Regulaminu w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością, osób doświadczających wielokrotnego wykluczenia.
Projekt zakłada kryteria rekrutacji Uczestnika/czki zapewniające preferencje dla każdej z poniższych grup:
Ø Obszar zamieszkania:
– obszar objęty programem rewitalizacji: + 6 pkt.
Ø Kobiety: + 4 pkt.
Ø Osoba doświadczająca wielokrotnego wykluczenia społecznego tj. z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w Podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027: + 3 pkt.
Ø Osoby o niskich kwalifikacjach:
– ISCED 0: + 2 pkt.
– ISCED 1: + 2 pkt.
– ISCED 2: + 2 pkt.
– ISCED 3: + 2 pkt.
Ø Doświadczenie zawodowe:
– 0-5 lat: + 3 pkt.
– 6-10 lat: + 2 pkt.
– Powyżej 10 lat: + 1 pkt.
Ø Osoba z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności:
– stopień znaczny: + 2 pkt.
– stopień umiarkowany: + 2 pkt.
– lekki: + 2 pkt.
– niepełnosprawność sprzężona: + 2 pkt.
– osoba z zaburzeniami psychicznymi: + 2 pkt.
– niepełnosprawność intelektualna: + 2 pkt.
– osoba z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi: + 2 pkt.
ETAP III – Wyłonienie UP
1. Sporządzenie listy rankingowej – opracowanie listy zakwalifikowanych osób z największą liczbą punktów. Komisja rekrutacyjna zakwalifikuje 21osób z najwyższą liczbą punktów (minimum 16 kobiet). W przypadku równej liczby punktów pierwszeństwo mają kobiety. Dla osób które uzyskały niższą liczbę punktów zostanie stworzona lista rezerwowa (osoby, które spełniają kryteria kwalifikowalności, ale uzyskały mniej punktów)- uruchomiona w sytuacji rezygnacji UP.
2. Wyniki rozpatrywane z uwzględnieniem udziału kobiet (minimum 75% UP) i mężczyzn
3. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo.
4. Opracowanie protokołu z rekrutacji.
5. Osoby zakwalifikowane do projektu staną się Uczestnikami/czkami Projektu po podpisaniu oświadczenia o zapoznaniu się z informacjami wynikającymi z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz oświadczenia potwierdzającego spełnienie kryteriów kwalifikowalności oraz oświadczenia przystąpienia do projektu.
6. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i wiążąca.
7. W przypadku trudności z rekrutacją Beneficjent zwiększy kolportaż ulotek, zostaną zorganizowanie dodatkowe spotkania informacyjne, cały zespół projektowy zostanie zaangażowany do rekrutacji.
Dokumenty do pobrania:
Formularz zgłoszeniowy – wersja aktualna od 23.08.2024r.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Dokumenty do pobrania:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027